Wszystkie ciągniki tej serii bazują na oryginalnych, trzy i czterocylindrowych, spełniających normę TIER 3 silnikach, powszechnie uznanej marki Perkins. Specjalnie opracowane do zastosowań sadowniczych, nowe silniki zawierają zespół rozwiązań przeznaczonych do optymalizacji mieszanki paliwowo-powietrznej, co poprawia spalanie i ich wydajność. Wyższa moc i moment obrotowy mogą być osiągnięte przy niższych kosztach operacyjnych. Zakres oferowanych mocy pozwala na zastosowanie ciągników serii F do najcięższych prac w sadownictwie. Rozszerzono paletę dostępnych skrzyń przekładniowych: dwie mechaniczne Speed Four (12 FWD + 12 REV), Speed Five (15 FWD + 15 REV) obie z mechanicznym rewersem, trzecia wersja sterowana hydraulicznie Power Five (5 podstawowych przełożeń plus przekładnia spliter HI-LO – 30 FWD + 30 REV) z rewersem typu Power Shuttle umożliwiającym zmianę kierunku jazdy bez użycia sprzęgła. Wszystkie typy skrzyń biegów opcjonalnie mogą być zintegrowane z reduktorem (creeper).
Nowa seria traktorów McCORMICK F (Tier3) została umiejętnie zaprojektowana, by zaoferować klientom jeszcze szerszy wybór właściwości i opcji produkcyjnych. Cała seria została całkowicie zmodyfikowana w celu zapewnienia wyjątkowej wydajności maksymalnej wygody i niezrównanego bezpieczeństwa. Zmodyfikowany został dach kabiny, maska która doskonale komponuje się ze światłami głównymi, zostało całkowicie zmienione wnętrze kabiny, gdzie nowe i bardziej ergonomiczne rozmieszczenie urządzeń kontrolnych zapewnia maksymalną przestronność dla operatora. Prostsze włączanie napędu WOM, precyzyjniejszy układ regulacji podnośnika, (dostępny w opcji przedni podnośnik i WOM) i nowe opcje hydrauliki cechują rozwój tej serii.
Model |
F 70 |
F 80 |
F 90 |
F 100 |
F 110 |
F 120 |
||||
Silnik |
marka/typ |
![]() TIER 3 Direct Injection |
||||||||
liczba cylindrów/ turbo/intercooler/aftercooler |
3/T/-/A |
4/-/-/- |
4/T/-/- |
4/T/-/A |
||||||
pojemność skokowa [cm3] |
3300 |
4400 |
||||||||
moc [kW/KM] |
50/68 |
54,5/74 |
61/83 |
68/92,5 |
75/102 |
81/110 |
||||
max. moment obrotowy [Nm] |
280 |
261 |
352 |
393 |
416 |
410 |
||||
przyrost momentu obrotowego [%] |
– |
|||||||||
zbiornik paliwa [l] |
43 + (25) |
65 |
||||||||
Układ napędowy |
skrzynia biegów |
typ |
Speed Four |
Speed Five + Creeper |
Speed Four |
Speed Five + Creeper |
||||
liczba biegów |
12+12 |
15+15 |
16+16 |
20+20 |
||||||
półbiegi PowerShift |
– |
– |
– |
– |
||||||
biegi pełzające |
– |
– |
+ |
+ |
||||||
max. prędkość [km/h] |
37 |
40 |
||||||||
rewers |
mechaniczny (hydrauliczny) |
|||||||||
sprzęgło |
dwutarczowe suche/wielotarczowe mokre (Multi-Disc) |
|||||||||
WOM |
sprzęgło WOM |
suche/mokre |
||||||||
obroty WOM [obr./min.] |
540 i 750 (540 i 1000) |
|||||||||
włączanie |
mechaniczne/hydrauliczne |
|||||||||
Układ hydrauliczny |
wydatek pompy [l/min.] |
82 |
||||||||
sekcje hydrauliki zewnętrznej |
2(3,4,5) |
|||||||||
udźwig podnośnika [kg] |
2600 |
|||||||||
sterowanie podnośnika |
mechaniczne ( opcja – elektroniczne) |
|||||||||
kategoria TUZ |
II |
|||||||||
Układ hamulcowy |
rodzaj hamulców |
wielotarczowe mokre przód/tył |
||||||||
instalacja pneumatyczna |
– |
|||||||||
Ogumienie |
przód |
280/70R18 (280/70R20) (7.50R18) (280/70R20) |
||||||||
tył |
380/70/R28 (380/85R28) (13.6R28) (14.9R28) |
|||||||||
Kabina z filtrem węglowym |
klimatyzacja |
+ |
||||||||
siedzenie pneumatyczne |
+/- |
|||||||||
Wymiary |
długość/szerokość/wysokość [mm] |
4009/1319-1435/2250 |
||||||||
Masa |
ciężar [kg] |
2675 |
2845 |
Podane dane techniczne mają charakter informacyjny i nie stanowią oferty handlowej. Producent, dbając o stały rozwój produktów, zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian i aktualizacji bez uprzedniego powiadomienia.